måndag 11 oktober 2010

Nykterist?

Hej i lingonskogen!

På sistone har jag grubblat på det här med sprit och förtäring av ren uppblandad alkohol. Jag blir alltid illamående av en drink och sen får jag ångest och mår alltid dåligt dagen efter. En gång kräktes jag av EN drink. Varför utsätter jag mig för detta? Vad är vitsen? Jag kanske har tappat ungdomsgnistan men det känns liksom inte riktigt meningsfullt längre. Kanske skulle jag gå i min sambos fotspår och också bli nykterist?
Jag kommer inte sluta dricka vin, det är en helt annan femma. Det är en måltidsdryck som förhöjer smaken på maten och som jag aldrig mått dåligt av, inte dagen efter heller. Jag gillar drinkar men frågan är om det är värt att må bra för stunden? För efter varje bergstopp kommer liksom en dal. Jag kanske rent av blivit allergisk?











No thanks. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

DUMHETER!!!!!
/catherine

Anonym sa...

Men du behöver ju inte sluta dricka för det, raring! =)